Tényleges sportnak tekinthető a versenyszerű videojáték használat? Erősen megoszlanak a vélemények a témában, de az biztos, hogy egy egyre erősödő iparággal van dolgunk. Évi szinten 24 milliárdos forgalmat generál, egyre népszerűbb a PuGB és a Fortnite, a konzolokat használó gamerek száma pedig egyre növekszik a PC-sekkel szemben.
Az e-sport ágazat forgalmát a következő módon összesítették: videojáték vásárlására fordított összeg, a játékokhoz kötődő hardver és periféria vásárlás, a játékban való költés és a játékokhoz kapcsolódó vásárlások, mint például ajándéktárgyak, logózott termékek forgalma. 2018-ban e négy területre összesen 24 milliárdot költöttek a versenyszinten játszó gamerek.
Ha a teljes forgalmat nézzük, az eNET kutatása szerint 42 milliárdot tett ki a hazai piac. Tehát a hardcore gamerek (kevesebb, mint 10 %) teszik ki a teljes forgalom 60 %-át, ebből leginkább a hardver és periféria gyártó cégek örülhetnek, náluk az éves forgalom 10,7 milliárd forint volt. Más is kiderült a kutatásból: akik, versenyszerűen űzik a sportot, azok „becsületesebbek” játékvásárlás terén, tízből kilencen boltból jutnak hozzá a termékhez, míg a hobbijátékosok körében ez az arány jóval alacsonyabb.
Magyarországon a hardcore gamerek – akik játszanak e-sport játékot, vagy részt vettek valamilyen offline rendezvényen – száma kb. 425 ezerre tehető. Az elmúlt évben nem változott kiugróan ez a szám, inkább a játékosok szokásaiban mutathatók ki eltérések. Három éve a hardcore gamerek 90%-a PC-n játszott, addig mára az arány 82%-ra csökkent. Érdekes módon az okostelefon, mint platform is egyre népszerűbb a gamerek körében.
A játékok közül továbbra is a League of Legends, a CS:GO és a Hearthstone triumvirátusa a favorit, egyedül a PuBG közelíti meg őket és a Fortnite. A régi játékok közül a Dota használók száma folyamatosan csökken, már csak az igazi fanok játszanak vele.
A hazai e-sport még jócskán el van maradva a nemzetközi szinttől, ezt az is példázza, hogy kevés az igazán nagy pénznyereménnyel járó verseny. Szerencsére a magyarországi gamereknek nem csak a pénz a motiváló erő, hanem a fejlődés és saját határaik feszegetése, tíz gamerből 6-ot, 7-et ez hajtja előre.
Forrás: Digitalhungary
NA